ایسنگان مرجع خرید سنگ

ایسنا نوشت: مقدار پول ملی هر کشوری را به نسبت بها طلا خواه سایر ارزهای جهانی می سنجند و با توجه به اینکه در حال فراهم سهم دلار در اقتصاد جهانی و ذخیره ارزی کشورها بیش از ۶۰ درصد است، برای گلچین ارزش پول ملی کشورها، معمولا ارج یکسانی آن با دلار را مورد ارزیابی قرار می دهند.

داخل سال گذشته با توجه به اعمال بایکوت های آمریکا علیه ایران و ایجاد اختلال در شرایط تجاری کشور و نقل و انتقال ارز، نرخ دلار در ایران رو به افزایش گذاشت و از سوی دیگر هجوم مردم برای سرمایه گذاری داخل این میدان با ایجاد اضافه تقاضای کاذب تو بازار ارز، سبب تکثیر هرچه بیشتر قیمت ارز شد.

این روند علت شد در نخستین روزهای مهرماه سال گذشته قیمت دلار به متجاوز از ۱۹ هزار تومان برسد که کمتر کسی انتظار آن را داشت، اما بانک مرکزی بوسیله تدریج با اعمال محاکمه های متنوع ارزی مظفر شد این بازار را کنترل کرده و تا حدودی به سکون برساند.

روند کاهش ارزش ارز درون سال جاری نیز  با لیز کمتر ادامه پیدا کرد تا اینکه تو هفته های اخیر شاهد محرر بیشتری داخل این راسته بودیم و مدتی است که لرز قابل توجهی در بازار وجود نداشته است.

البته پیش از این عبدالناصر همتی، رئیس طاس بانک مرکزی اعلام کرده بود که قیمت ارز بوسیله کانال ۱۱ هزاره تومان بازمی گردد؛ هرچند که در فروردین امسال آن را تکذیب کرد. با این حال ارج دلار اینک در صرافی های مجاز بانک مرکزی به حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسا و مدتی است که در کانال ۱۱ هزاره تومان همیشگی مانده است.

البته برخی کارشناسان معتقدند که قیمت پا بر جا دلار در شرایط غیر تحریمی می تواند کمتر از ۸۰۰۰ تومان باشد.

با این حال امروز، مهتر طاس بانک مرکزی و مهتر جمهور از تحکیم ۴۰ درصدی قیمت پول ملی نسبت به سال گذشته خبر داده اند و درون کنار آن از کنترل رشد مقدار باد بوسیله نشانی موفقیت های اقتصادی یاد کرده اند.

از مهرماه سال گذشته که قیمت ارز ۱۹ هزار تومان بوده تا امروز که ۱۱ هزاره و ۵۰۰ تومان است، ارزش پول ملی ۴۰ درصد استقامت شده است؛ به عبارت دیگر می قابلیت گفت که در طول این یک سال شاهد کاهش ۴۰ درصدی نرخ ارز بوده ایم و با توجه بوسیله عبرت مقدار پول ملی با قیمت یکسانی دلار بوسیله نشانی حقیقی ترین ارز جهانی می توان گفت که ارزش پول ملی همچنین ۴۰ درصد تقویت شده است.

هرچند که تحکیم ارزش پول ملی بوسیله تنهایی کافی حلق و هنوز آثار این کاهش ۴۰ درصدی بر اعاشه آدم ملموس به نظر نمی رسد، اما همین کاهش قیمت موجب شده تقاضای کاذب راسته ارز کاهش یافته و این بازار به ثبات برسد که به تبع آن، تورم نیز افزایش نمی یابد.
  • ۹۸/۰۷/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی