ایسنگان مرجع خرید سنگ

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری الخلیج الجدید اعلام کرد مقامات عربستان سعودی دو روز پیش تعدادی از شخصیت های آکادمیک و تاجران را برده کرده اند. این خبر از طریق ورق توئیتری "زندانیان عقیده" منتشر شده است. این حساب کاربری نوشت: زیاد از هشت نفر دربند شدند که در میان آنها زن نیز حیات دارد.

به گزارش اسپوتنیک از الخیلج الجدید، طبق این منبع، مها الرفیدی روزنامه نگار مجله الوطن از جمله دستگیرشدگان است. وی به برهان حمایت از افراد اسارت و مطالب انتقادیاش درباره استبداد و حاضر بودن آزادی باور در عربستان در توئیتر بازداشت شده است.

سلیمان الناصر نویسنده و متمفکر سعودی به برهان نشر خیال و مواضع خویشتن و همچنین "فواد الفرحان" موسس یک خلقت فرهنگی به برهان فعالیت های فرهنگی و مواضعش همچنین در میان دربند شدگان هستند.

طبق اطلاع دادن منابع مطلع، الفرحان پیشتر در سال ۲۰۰۷ نیز برای مدت کوتاهی به خاطر حمایت از زندانیان عقیدتی تو زندان بود. وی چند روز پیش در مطلبی نوشت که خلال دو هفته آینده به برهان نگاشتن مطلبی درباره زندانیان سازش طلب، دستگیر خواهد شد. منبعی داخل دایره حقوق بشر قسط عربستان که مقرش در لندن است، گفت: نیروهای امنیتی با لباس انحصاری ها به منازل این افراد تو ریاض و جده رفتند و آنها را دستگیر کرده اند. این منبع مطلع به دلیل بنده این افراد رمز نکرد.

با وجود اینکه محمد زمینه سلمان جانشین سعودی، همواره مصاحبت از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در عربستان می زند، ولی درون ایفا  شمار زیادی از فعالان شبکه های اجتماعی، نویسندگان، استادان، علمای دین و حتی تاجران سعودی به افترا ساخت وپاخت چینی ثمر خاندان آل سعود و انبازی با طرف های اجنبی بازداشت شدند.

طبق این گزارش، از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۹ شهریور ۹۶) نزدیک بوسیله ۲۵۰ نفر از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان را با حیات مخالفت های داخلی و خارجی درگیر کرده است.

دایره ملل و سایر نهادهای حقوق بشری بارها از عربستان خواستند تا افرادی را که تنها بخاطر ابراز عقیده دستگیر کرده است فورا آزاد نرم.
  • ۹۸/۰۹/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی