ایسنگان مرجع خرید سنگ

ایسنا نوشت: بهرام پارسایی با رمز به نهایی شدن گزارش جماعت اصل ۹۰ درباره تصادم سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اظهار کرد: پس از سقوط این جت در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ این پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شد و ما با قبض مشاوره، تحقیقات و اطلاعاتی که از سایر پرونده های سوانح هوایی بوسیله مشت آوردیم وارسی خود را در این باره آغاز کردیم و البته نگرانی هایی از انحراف در مسیر گزارش داشتیم، بمنظور بخش بنیادی ای از پرونده های هبوط جت بلاتکلیف است و خواه آنهایی که تعیین تکلیف شده خلبان در آن مقصر است.

وی تاکید کرد: هدف مجتمع عنصر ۹۰ نظارت به خشکی امدن نحو فرمان سه گانه قوه است و ما هرگز به تعاقب مچ گیری و مسائل حاشیه ای نبودیم. در همان آغاز هم با توجه بوسیله این که موضوع تخصصی بود مشاورینی را بوسیله جماعت دعوت کردیم و از اهل لم و خلبان های متعددی مشاوره گرفتیم. همچنین از دایره هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و شریک شدن آسمان هم استعلام کردیم که بخشی از آنها پاسخ داده نشد و اندکی از پاسخ ها نیز غیرمرتبط بود. پیرو آن بازدیدی غم از فرودگاه یاسوج داشتیم.

سخنگوی کمیسیون عنصر ۹۰ شورای اسلامی ادامه عدل: یکی از ایراداتی که از دیدن کمیسیون عنصر ۹۰ بیدار است این است که کمیته مطالعه سوانح آسمانی کمیته مستقلی تراشیدن و براساس یک تصویب نامه نادرست رییس دایره هواپیمایی کار ریاست این کمیته را امضاء می کند درون حالی که این کمیته قرار است عملکرد راه اندازی هواپیمایی را تک بررسی صبر دهد.

کف نفس سرعت عمل تو تدارک گزارش سقوط هواپیمای تهران – یاسوج را از سوی کمیته تجسس سوانح فلکی را دارای شائبه دانست و یادآور شد: حلقه اصل ۹۰ جلساتی را با مسئولین از شخص وزیر تا روسای سازمان ها، کمیته بررسی سانحه، خلبانان و کارشناسان کثرت داشته و به علت لاقیدی سازمان هواپیمایی داخل مشارکت با کمیسیون مدیر این سازمان به قوه قضاییه معرفی شد که طبق طریق به خاطر عدم پاسخگویی به کانون اصل ۹۰ به جزئی از جمله از خدمات دولتی و شش ماه زندان با حکم دادگاه اولین محکوم شده است.

وی با بیان این که کمیته وارسی سانحه بوسیله دنبال مقصر نشان دادن خلبان هواپیمای تهران – یاسوج بوده، بیان کرد: داشته های ما خلاف این را مدلل می کرد و بر همین ماخذ ما در برابر فضاسازی ها پایداری کردیم. این پرونده شروع درون اصفهان که محل هبوط هواپیما بود گشوده شد ولی پس ازآن از آن بوسیله نمایندگی ای تو تهران منتقل شد. ما طبق مقرری فطری خود به موافقت رییس کمیسیون عنصر ۹۰ با قاضی بایگانی جلسه گذاشتیم و در نگرش شعبه استفهام کننده اطلاعات و مستنداتی را بوسیله قاضی ارائه دادیم. علی رغم لابی های صریح و پنهان و ایستادگی بازپرس و اشراف ایشان به پرونده و گرفتن مشاورین خبره خوشبختانه حاصل قضایی هم تو همین راستا وجود که یخ زدگی را علت کاستی دانستند و سازمان هواپیمایی، همدستی فرودگاه ها و شرکت آسمان را مقصر می دانند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی با بیان این که ایران یکی از سانحه خیزترین کشورها داخل حوادث هوایی است، اشعار کرد: یکی از پیشنهادهای ما در کانون اصل ۹۰ تغییر نحوه گزینش کمیته رسیدگی به سوانح هوایی است. همچنین براساس گزارش حلقه یکی از مواردی که یخ زدگی هواپیما را ثابت می بطی ء این است که کمبود های سابق هواپیمایی ای تی آر علتش یخ زدگی بوده و اساسا با توجه به شرایط جوی نباید اجازه پرواز داده می شد. این داده ها و مستندات حاکی از این است که خلبان عاصی نبوده و این بخاطر اولیه بار است که خلبان مجرم اعلام نشده است.

کف نفس از روزنامه خود به رییس قوه قضاییه بخاطر جلوگیری از نفوذ کردن فدایی افراد درون پرونده سقوط هواپیمای تهران – یاسوج خبر داد و گفت: مقاوم است که این یک تک بایگانی سقوط است ولی استفهام قائم به آن یک نحو غلط را در قلمرو توافق می کند و زنهار پرواز را نیز افزایش می دهد، چرا که در حال حاضر سوانح فلکی ایران هفت برابر میانگین جهانی است و تلاقی با متخلفان جلوی تکرار این حوادث را می گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان پیشنهاد کرد که پیش از نهایی شدن احکام دادگاه وزارت متد و شهرسازی نسبت به برکناری مقامات مسئول داخل موسسه هواپیمایی رفتار کند.
  • ۹۸/۰۷/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی