ایسنگان مرجع خرید سنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اگرچه درون دهه چهل، طرح پیاده راه سازی چهارباغ عباسی کنار روی میز مدیران شهری لمحه به عنوان «طرح تمامیت شهری» استراحت گرفت اما دیری نپایید که این طرح در دهه پنجاه خورشیدی دگرگونی ماهیت یافت. مدیران شهری نفس با نگاهی متحولانه به دنبال تغییر ماهیتی نو تو بافت چهارباغ عباسی بودند که با احیا دولتخانه صفوی تعریف شد و آزادسازی های حیاط عمارت بزرگ هشت ارم را تو برداشت که حاصل آن پارک شهید رجایی شد.

تو دهه هفتاد باز اندوه مساله پیاده متد سازی چهارباغ با همان رویکرد متحولانه داخل دهه پنجاه خورشیدی، توسط سه باهم اتحاد کردن وکیل به مسابقه گذاشته شد تا در نهایت توسط «عبداله جبل عاملی» قد شرقی چهارباغ عباسی تغییر ماهیت یافت؛ همان تغییری که شهردار امروز اصفهان آن را محکوم بوسیله شکست می داند و از آن بوسیله نشانی وصله نچسب بوسیله هویت تاریخی و میراثی چهارباغ یاد می کند.

اما با احداث مترو طرح پیاده راه سازی بر روی میز مدیریت شهری قرار گرفت و از آنجا که تبخیر نفس اصفهانی ها را تنگ کرده و برای گستردن فرهنگ پیاده روی جدیت شد چهارباغ عباسی پیاده راه شود. دو سالی می شود که ریش و قیچی پیاده رویه سازی چهارباغ عباسی به مشت شهرداری و سازمان بهسازی و ترمیم و با نظارت اداره بی مو میراث فرهنگی محذوف است.

محمد عرب یکی از اعضای حجره فکر چهارباغ که مدافع پیاده روش سازی چهارباغ عباسی است و آن را طرح ضروری و لازم الاجرا داخل مدیریت شهری می داند، افزود: تو تصمیم برای پیاده راه سازی چهارباغ عباسی هیچ خرده ای نمی توان گرفت اما اشکال در نحوه اجرای آن است.

وی با تأکید بر تهیه طرح جامع شهری با تأکید پهلو شناختن چهارباغ امروزی گفت: با معارفه چهارباغ امروزی می توان چشم انداز آینده چهارباغ عباسی را نمودار کرد تا بتوان برای چهارباغ تصمیم صحیحی گرفت.

این معمار بیان کرد:  چهارباغ از فضا و المان های متنوعی تشکیل شده است.

عرب با اشعار اینکه عمده طرح های شهری اصفهان با نگاه فئودالی از ارتفاع به پایین تهیه می شود، اظهار کرد: طرح پیاده اسلوب سازی چهارباغ عباسی بدون شریک شهروندان و کسبه و سکنه تهیه و ذی نفعان چهارباغ و شهروندان نقشی در تدارک این طرح نداشتند تو صورتی که در تمام دنیا طرح های شهری و عام المنفعه متکی پهلو نظر شهروندان است.

وی با اشاره بوسیله طرح کنونی پیاده طرز سازی با توکل بر احیا چهارباغ مبتنی به خشکی امدن عهد صفوی اظهار کرد: در شرایط کم آبی جانمایی هفت حوض در پایه چهارباغ هیچگاه روش پشتوانه مطالعاتی ندارد؛ در حالی که دو طرف چهارباغ را کاربری های مختلف فراگرفته است و امیدواریم در سال های آینده هم این کاربری ها ساماندهی شود.

این کنشگر مسائل شهری با تأکید بر اینکه در طرح پیاده راه سازی چهارباغ به مبلمان شهری و نورپردازی ناچیز توجهی شده و در لحظه انجام متوجه این مسائل شده اند اقرار کرد: تابلوها، محل قرارگیری پست مخابرات و برق ساماندهی هم نشده است و خلق کردن مزاحمت عناصر بصری را حاضر می کند.



در اجرای طرح به والا تاسیس ها توجهی نشده است

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل پیاده راه سازی چهارباغ عباسی هبوط توجه بوسیله زیرساخت های شهری است گفت: تأسیسات شهری برازنده با آینده چهارباغ در نظر پژمان نشده است و اگر در آینده نزدیک اندکی از زیرساخت ها حاجت به تعمیرات داشت باید این سنگ فرش ها که با نفقه بسیار کف سازی شده از جا کنده شود تا اصلاحات لازم ادا شود.

با حیات کامل انتقاد کنشگران مسائل شهری، اما چهارباغ بوسیله سرعت به پیاده راه شدن امتداد می دهد. پیاده راه سازی چهارباغ از میدان امام حسین (ع) تا آمادگاه نزدیک به تکمیل است؛ ولی ادامه آن از آمادگاه تا راسته انقلاب اسلامی منتظر انجام گمانه زنی های باستان شناسی است. با اینکه فعالان میراث و دوستداران چهارباغ گفتگو درباره این موضوع را تکرار مکررات می دانند که راهی بوسیله جایی نمی سرما اما شهردار قریه اصفهان با اینکه واقعیت چهارباغ را از رؤیای بافته اش دور می بیند اطمینان تامل می دهد که دیدن متخصصان را درباره چهارباغ می شنود و می خواهد هویت و تاریخ چهارباغ را داخل پیاده گونه سازی حفظ بطی ء. اما این متخصصان و صاحب نظران هر از چندگاهی در مجمع راهبری با مدیران شهری و اعضای شورای دهکده دور یک میز می نشینند تا در مورد مسائلی مانند مبلمان چهارباغ هم اندیشی کنند.

مهتر جماعت معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با رمز بوسیله برگزاری نشست کمیته راهبری چهارباغ با موضوع ارائه و بررسی طرح های پیشنهادی مبلمان این گذر فرهنگی و ملاقات از روند امتداد پروژه کف سازی معبر میانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آنجا که امروزه یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری کیفیت بخشی به فضاهای شهری موجود است در این میان رابطه مستقیمی بین خلق بستر ارزان برای حرکت و تردد پیاده ها تو شهر و این کیفیت قدری وجود دارد.

شیرین طغیانی با بیان اینکه پیاده راه کردن معابر و مسیرهایی که پتانسیل لازم به خشکی امدن این موضوع را دارند بوسیله ویژه اگر این معابر در داخل بافت های تاریخی باشد مهم هستند افزود: پیاده نحو ها به عنوان فضاهای شهری که می توانند از یک طرف بستر تعاملات اجتماعی را مهیا کند و از سوی دیگر با اغوا انسان جهت حرکت پیاده داخل شهر تسهیم بسزایی در کنترل ترافیک و کاهش آلاینده ها به خاص در بافت های مرکزی و تاریخی شهرها را دارند بوسیله همین منظور پروژه پیاده رویه سازی چهارباغ بنیادی است.

وی با رمز بوسیله اینکه برگزینی این خیابان به عنوان نخستین پیاده راه در شهر اصفهان نیز نشان از انتخاب مستحکم در این مسیر است اضافه کرد: اکنون پروژه پیاده راه سازی چهارباغ که از میدان امام حسین تا آمادگاه نزدیک به اتمام است اما ادامه آن از آمادگاه تا میدان قیام اسلامی منتظر ارتکاب گمانه زنی های باستان شناسی در این قسمت است.

طغیانی با اعتراف اینکه به مشیت تربیت کنجکاو تر پروژه شورای راهبری چهارباغ که ترکیبی از متخصصان حرفه و دانشگاه در فیلدهای مختلف است گفت: طرح پروژه چهارباغ بوسیله تأیید کامل میراث فرهنگی گویا است اما برای دقت بیشتر این شورای راهبری که اتفاقاً از ترکیب داوران فراخوان چهارباغ برگزینی شده اند فرایند کار را رصد می کنند به طوری که برای مبحث مبلمان چهارباغ جلسات متعددی موضوعات مرتبط با مبلمان و نورپردازی را تک دقت استراحت داده اند تا با دقت بیشتر این پروژه بوسیله تکمیل برسد.
  • ۹۸/۱۰/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی