ایسنگان مرجع خرید سنگ

باستان شناسان مکانی کشف کرده اند که ممکن است قدیمی ترین سکونتگاه وایکینگ ها درون ایسلند باشد. بیارنی اینارسون باستان شناسی راهنمایی کاوش ها را برعهده داشته است. به گفته ی وی، تصور می شود این خانه ی رفیع سکونتگاهی تابستانی بوده باشد که در دهه ی ۸۰۰ ساخته شده باشد. این عهد چندین دهه پیش از زمانی است که تخیل می شود این پناهندگان دریانورد درون ایسلند سکونت پدیدار کرده اند. درواقع، این بنا از دو ساختمان تشکیل شده وجود که یکی قدیمی تر بود. خانه ی جدیدتر روی خانه ی قدیمی تر راحتی داشت و لبالب از طوطی بود. اینارسون در مصاحبه با لایوساینس گفت:تالار جدیدتر غنی ترین سکونتگاهی است که تاکنون در ایسلند کشف شده است. ابکی حلق نتیجه گیری کنیم که این خانه، خانه ی یکی از رؤسا بوده است.



خانه ی جدیدتر حاوی انبوهی از اشیای باارزش است که تاکنون در ایسلند پیدا شده و احتمالا منزلگاه یکی از رؤسای وایکینگ ها بوده است. ساختمانی های عمومی

ساختمان های طویل سالن های چوبی بزرگی بودند که طولشان به ۷۵ متر و عرضشان به ۶ متر می رسید. این خانه ها با الیاف گیاهی و کاه گِل پوشانده شده بودند و در عصر وایکینگ ها در سرتاسر جزایر نورس به عنوان مکان های همگانی استعمال می شدند. آن ها بوسیله اتاق هایی تقسیم می شدند و احتمالا چندین خانواده به طور مشترک از آن ها استفاده می کردند. آتش در اجاق های سنگی مرکز بنا به پا می شد و دام های آن ها می توانستند بخاطر نگهداری دربرابر سرما در آنجا بسته شوند. هر دو خانه رفیع در استو در نزدیکی روستایی در شرق ایسلند پیدا شدند. قدمت سازه ی جدیدتر به حدود سال ۸۷۴ میلادی می رسد که تاریخ پذیرفته شده برای تثبیت مردم درون ایسلند است. براساس روایت های ایسلندی، وایکینگ ها در حال فرار از دست خسرو نروژ، یعنی هارالد موبور، به آنجا رسیدند.

اینارسون گفت این محوطه حاوی مجموعه ای از ذخایر با قیمت مهره های زینتی و سکه های نقره و باستانی محسوب می شود که تاکنون در اسکاندیناوی پیدا شده است. ازجمله اشیای کشف شده سکه های نقره رومی و خاورمیانه ای و قطعات نقره ی بریده و پیچ شده است که وایکینگ ها و دیگر مردمان قدیمی به عنوان شمش یا پول رایج از آن مصرف می کردند. به گفته ای اینارسون، از کاوش های ۴۰ متر از تالار مهره های بلور ای تزیینی، حلقه ها، وزنه ها و قطعه ی کوچکی از طلا همچنین پیدا شده است. ساکنان این محل ها احتمالا این کالاها را ازطریق عوض با منابع محلی نظیر غشا و گوشت نهنگ ها و فک ها بوسیله دست آورده بودند که در سرتاسر اسکاندیناوی وایکینگ ها باارزش بوده اند.

زیر ساختمانی ی طویل پر از گنجینه، ساختار قدیمی تری نهفته وجود. نتایج تجزیه و تحلیل پژوهشگران مدال می دهد این خانه ی طویل مدفون شده داخل دهه ی ۸۰۰ میلادی ساخته شده است که به گفته ی اینارسون، مدت ها پیش از اسکان دائمی در ایسلند است. او فکر می یواش این سازه سکونتگاه یا اردوگاهی فصلی بوده است که تنها در کشش تابستان و شاید در پاییز، کارگران تو این منطقه از آن استفاده می کرده اند. بوسیله گفته ی او، درحالی که گرازدریایی در شرق ایسلند یافت نمی شد، منابع محلی بخاطر تغذیه خواه نگه داری یا دادوستد می تواند شامل محصولاتی قرین ماهی ها و نهنگ ها و پرنده ها بوده باشد.



علاوه کنار سکه های رومی و خاورمیانه ای و قطعاتی از نقره، تعداد زیادی مهره ی شیشه ای تزیینی و یک مهره ی ارشد از نوع ماسه سنگ کشف شد که احتمالا در داد و ستد کاربرد می شده است.

افزون براین، باستان شناسان مصنوعاتی از زندگی یومیه درون این سکونتگاه مشهود کردند که چندین حلقه دوک باریک شده از شن سنگ محلی را دربر می گرفت که برای ریسندگی الیاف بوسیله شکل پاوند خواه نخ به امر برده می شده است. مدخل هایی از مسکن قدیمی تر که تاکنون بررسی شده است، مدال می دهد این سازه یکی از بناء های رفیع بزرگی است که تاکنون در ایسلند روبرو شده است. اینارسون گفت: «می دانیم غربی ترین تقدیر سالن قدیمی آهنگری بوده (بخاطر فقره با فلز) که عزب آهنگری درون یک تالار به حساب می آید که تاکنون در ایسلند پدیدار شده است.»

اینارسون گفت زبان اردو فصلی در استو ازنظر نمونه و کارکرد مانند سکونتگاه وایکینگ ها است که در صحن ای باستان شناسی در کانادا (L'Anse aux Meadows) کشف شده است. این محوطه که تاریخچه آن مربوط بوسیله سال ۱۰۰۰ میلادی است، زمان حال بخشی از نیوفاندلند است. اینارسون پارسا است: «این الگوی سکونتگاه ها درون جزایر اقیانوس اطلس بود. ما ابتدا زبان اردو های فصلی را داشتیم و پس ازآن سکونتگاه ها ظاهر شدند.»

اینارسون زیاد از بیست سال است که راهنمایی همدستی باستان شناسی خصوصی را برعهده دارد و از سال ۲۰۰۹، یکی از سکونتگاه های عصر وایکینگ ها را در ووگور روی ساحل غربی ایسلند کاوش کرده است که برای عاج و پوست و گوشت تکیه گاه بر شکار گرازدریایی بوده اند. در سال ۲۰۰۷، او خرابه هایی از ساختمانی ی رفیع را درون استو کشف و تو سال ۲۰۱۵، حفاری این مکان را شروع کرد.



قدیمی ترین خانه ی رفیع داخل استو مربوط به حدود سال ۸۰۰ میلادی است؛ یعنی چندین دهه پیش از تاریخی که بوسیله نشانی زمان استقرار این تبعه تو ایسلند تو رویت پژمان می شود.بیشتر بخوانید:دانشمندان داخل دوران قرنطینه ۹ روش ی جدید از حشرات کشف کردندپرورش مینی مغزهای حاوی DNA نئاندرتال درون آزمایشگاهمرغ مگس قادر بوسیله نظر اثر جزیی هایی خارج از تصور انسان استداستان های علمی تخیلی انعطاف ذهنی جوانان را فراز می برندپیداشدن اولیه شواهد مبنی بر وجود اکسیون؛ کاندیدای توضیح ماده تاریک
  • ۹۹/۰۴/۱۰

نظرات (۱)

  • دانلود فیلم و سریال
  •  دانلود سریال وایکینگ ها Vikings با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

    سریال وایکینگ ها با کیفیت 480p , 720p , 1080p

    قسمت بیستم فصل ششم اضافه شد

    دوبله فارسی اضافه شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی