ایسنگان مرجع خرید سنگ

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، داود نجفیان با بیان اینکه ۲ سد کرج و طالقان از مخازن آب ملی است اظهارکرد: سهم البرزاز این منابع آبی سالانه کمتر از ۱۰ درصد یعنی اندازه ۵۵ میلیون متر مکعب است و تو این وضعیت، ۸۰ درصد آب شرب انسان این استان از روال چاه ها تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و استان گفت: درکنار رشد جمعیت، شیوع کرونا، میزان استعمال آب را درالبرز افزایش داده است.

وی اقرار کرد: برای هر ۲۰ ثانیه شست وشوی دست ها، حدود ۸ لیتر آب استفاده می شود و دراین شرایط کرونایی میزان سرانه مصرف یومیه ساکنان البرز ۴۰ تا ۵۰ لیتر افزایش یافته است.

نجفیان تقریر کرد: سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب شرب در استان البرز مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با اشاره به وسعت ۵۸۰۰ کیلومتر مربع استان گفت: آبخوان ها خواه منابع آب دامن زمینی استان حدود یک پنجم زمان کوتاه البرز را به خود اختصاص داده که با توجه به وافر جمعیت و بالابودن مصارف آب کشاورزی، صنعتی و شرب، ظرفیت آبخوان ها تو مقایسه با نیاز منطقه کمتر است.

 وی افزود: حالا بسیار از ۷۰ درصد ظرفیت سفره های آب زیرزمینی استان مورد استفاده فراغت می گیرد که کار بزرگ وقار برای آینده منطقه است، ضمن آنکه سالانه بین ۹۰ سانتی متر تا یک متر ارتفاع سفره های زیرزمینی استان پایین تر می رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز با اشاره به اینکه میزان دسترسی بوسیله خوان های زیرزمینی آب استان از ۴۰ تا ۵۰ متر دهه های گذشته به متجاوز از ۳۰۰ متر گویا است افزود: امروز حفر چاه های غیرمجاز، بلای آبخوان ها شده است.

نجفیان گفت: سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می شود و این فرمان خاصیت یدکی بر افزایش سرانه مصرف آب در استان دارد. البرز با توجه بوسیله نمو ۲.۳ درصد پری و تراکمی که دارد، در حوزه آب نیازمند برنامه ریزی اکید است.

مدیرعامل مشارکت آب منطقه ای البرز گفت: این استان  با فردی منابع آبی مواجه است و دیگر آبی برای نیازهای آیندگان ندارد. بوسیله همین دلیل باید از نگرش نفع جویی و کاهش سرانه مصرف، میزان پس انداز آبی کنونی را برای آینده حفظ کردن کنیم.

وی ادامه عدل: ۸۰ درصد مصرف استان از منابع آبی زیرزمینی است داخل حالی که برابر برنامه ششم ترقی باید این رقم به ۶۳درصد برسد.
  • ۹۹/۰۵/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی