ایسنگان مرجع خرید سنگ

سال گذشته ی میلادی، دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در فاصله ی چند ماه کمبود کردند و متأسفانه ۳۴۶ نفر جان خود را از دست دادند. در پی آن اتفاق ها، تحقیقات گسترده درباره ی هواپیمای مذکور آغاز شد و هنوز غم امتداد دارد. بوسیله تازگی گزارش متاخر وابسته به کنگره ی آمریکا مدعی شده که بوئینگ عیب های موجود تو مدل سازی هواپیمای ۷۳۷ مکس (Boeing 737 Max) را از خلبانان و نهادهای ناظر پنهان کرده است که ادعای بزرگی به حساب می آید. درواقع، بوئینگ می خواسته هواپیمای ۷۳۷ مکس در موعد مقرر بوسیله تصعید دربیاید و مهیا نبود عیب های طراحی را به خلبانان و نهادها بگوید تا آغاز بوسیله کار رسمی هواپیما به تعویق نیفتد. 

گزارش جدیدی که کمیته ی حمل و نقل باشگاه نمایندگان ایالات متحده ی آمریکا منتشر کرده است، با عرضه ی فدایی شواهد اعلام می کند شرکت هواپیماساز بوئینگ تصمیم گرفته راهِ میان بر را انتخاب بطی ء و نهادهای ناظر را زیرفشار فراغت دهد تا از نظارت باریک بین روی تمامی جوانب طراحی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس چشم پوشی کنند. کنگره ی آمریکا می گوید بوئینگ از این طریق نیت داشته است تقلا نرم تو راسته رقابت با رقیب بزرگش، یعنی ایرباس، باقی بماند. ظاهرا بوئینگ بوسیله نهادهای ناظر نیز گفته است که بخاطر اعمال بازرسی درست، بیش از معادل ناراحت هستند. 

گزارش متاخر کمیته ی محموله و نقل مجلس نمایندگان می گوید دو بار سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس در سال گذشته نتیجه ی مجموعه ای از فرضیات فنی اشتباه مهندسان بوئینگ و ساطع نبودن گروه مدیریتی بوئینگ درباره ی نقشه کشی این هواپیما بوده است. کنگره می گوید روبرو است دایره ی هوانوردی فدرال آن نعوظ که باید و شاید بر بوئینگ ۷۳۷ مکس بازرسی نکرده و این امر نیز به هبوط مرگ کود جت منتهی شده است.

دنده ی آمریکا به مجموعه ای از محاسبات فنی لغزش و قضاوت های نادرست دسته مدیریت رمز می کند که همگی حرج بوئینگ هستند. کنگره باردیگر روی نقص های موجود تو جهیز نظارتی اداره ی هوانوردی فدرال تأکید می کند و از نقش درخورتوجه این اتفاق روی سقوط ۷۳۷ مکس سخن به میان می آورد.

از سال گذشته ی میلادی، تحقیقات گسترده و متعددی روی فعالیت های بوئینگ انجام شده است و چند نهاد بازرسی را مطلع کرده اند. بوئینگ ۷۳۷ مکس در مدت پنج ماه دو جنین سقوط کرد و نگرانی های متجاوز زیادی به بار آورد. به متعاقب این موضوع، مجوز تصعید این جت به سرعت بطلان شد تا دراین شالوده بررسی هایی نکته سنج ارتکاب شود.

در اکتبر ۲۰۱۸، نخستین بار یکی از پروازهای خطوط فلکی «لایِن ایر» (Lion Air) دقایق کوتاهی پس از بلندشدن از فرودگاهی تو مباشرت جاکارتا در اندونزی سقوط کرد که درنتیجه ی آن، تمامی ۱۵۷ مسافر هواپیما بوسیله همراه خدمه به کام مرگ کشانده شدند. چند ماه بعد و داخل مارس ۲۰۱۹، یکی از هواپیماهای خطوط هوایی «اتیوپین ایرلاینز» (Ethiopian Airlines) در معاشرت منطقه ای بوسیله معروفیت آدیس آبابا داخل ملک اتیوپی کاستی کرد و درنتیجه ی آن، ۱۸۹ نفر فوت شدند.  مقاله های مرتبط:بوئینگ با بود ممنوعیت پرواز، تولید هواپیمای 737 مکس را ادامه می دهدبوئینگ عیب کند افزاری جدیدی درون هواپیمای 737 مکس کشف کرد

دلایلی که باعث کاستی هواپیما شدند، کمینه نیستند. مجموعه ی مغلوط ها و نقص های فنی درنهایت دست به دست هم دادند و صدها نفر را به خواهش مرگ کشاندند.

بررسی نهادهای ناظر مدال می دهد یکی از حسگرهای ویژه ی هواپیما دستخوش عیب فنی بوده و باعث شده ۷۳۷ مکس بوسیله یک باره دماغه ی خویشتن را بوسیله سمت پایین متمایل کند تا فرایند سقوط آغاز شود. خلبانان هر دو هواپیمایی که سقوط کردند، تلاش کرده بودند دماغه ی ۷۳۷ مکس را باردیگر بوسیله سمت رفعت تربیت کنند؛ اما جهیز هدایت خودکار هواپیما به خشکی امدن آن ها غلبه کرد. 

از مفارقت مطلع سال گذشته ی میلادی، اعضای کنگره اطلاع دادن کردند که در معلول وارسی جوانب پرونده ی بوئینگ هستند. گزارشی که روز چهارشنبه ی این هفته منتشر شد، نتیجه ی ۱۷ ماه تحقیقات کنجکاو و وسیع است. این تحقیقات پنج کنفرانس ی استماع عمومی و ۲۴ مصاحبه و ۶۰۰،۰۰۰ ورق مدرک را دربرگیرنده می شود. راه اندازی ی هوانوردی فدرال داخل بیانیه ای گفت خود را به باهم اتحاد کردن با کمیته ی محموله و نقل مجتمع نمایندگان به منظور اعمال تغییرات لازم متعهد می داند.بیشتر بخوانید:معارفه گونه هایی از ماهی که احتمالا قادر به راه عدول کردن روی هوازی هستندساخت مولکول جدیدی برای ذخیره انرژی خورشیدی در پیوندهای شیمیاییویروس های غول پیکر، تکامل اسرارآمیز بخش مهمی از سلول های ما را تشریح می دهندآیا تاردیگریدها سرسخت ترین موجودات روی زمین هستند؟آیا درختان می توانند بوسیله پیداکردن جسد داخل حال پوسیدن معاون کنند؟
  • ۹۹/۰۶/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی