ایسنگان مرجع خرید سنگ

تاکنون از خود پرسیده اید چرا هنگام فکر کردن، صدای کلمات را در ذهن خود می شنوید؟ آیا این صداها صرفا توهمی هستند که توسط حافظه ی گفتاری القا می شوند؟ پاسخ این استفسار ها را باید در ارتباط ی میان زبان و عدد جست وجو کرد. این استفسار ساده را تو نظر بگیرید: تعبیر از چه اجزایی تشکیل شده است؟ قطعا زبان شامل کلمات و قواعدی بخاطر ترکیب کلمات است ولی از دیدگاه فیزیکی، درون دو فضای فیزیکی متفاوت بود دارد: بیرون از مغز و داخل آن. زبان خارج از مغز، معمولا ترکیبی از امواج صوتی و مکانیکی مولکول های فشرده ی محیط خواه به اظهار ساده همان صوت است. زبان در مغز، ترکیبی از امواج الکتریکی و کانال هایی بخاطر برقراری رابطه نورون ها یا همان امواج است.

یک رابطه ی نمودار بین امواج صوتی و عدد حیات دارد. صوت اجازه می دهد محتوای داخل مغز به لباس کلمات بیان شوند و دانا عدد دیگری شوند. البته روش های دیگری حزن برای عوض ی معلومات زبانی بین دو مغز وجود دارد؛ سیاق هایی مثل ارتباط چشمی، علامت ها یا جهیز های بریل و طرز تادوما.

نوا های ورودی به گوش از پرده ی صماخ، سه گانه استخوان کوچک به نام عظم چه و جسم کورتی عبور می کنند. عضو کورتی نقشی حیاتی در فرایند شنیداری دارد. این سیستم پیچیده، تزلزل ها و لرزش های مکانیکی سیگنال آکوستیک را تو فرآیندی پیچیده بوسیله ضربات الکتریکی تبدیل می کند و امواج صوتی مرموز را به فرکانس های بدوی تجزیه می یواش. بعد تناوب های مختلف به شیارهای اختصاصی در کرتکس شنوایی انحصار می یابند؛ در این قسمت امواج صوتی جایگزین امواج الکتریکی می شوند.

طبق یافته های جدید، امواج الکتریکی شکل متناظر امواج صوتی خود را داخل بخش های غیرآکوستیک عدد مثل ناحیه ی بروکا حفظ می کنند. این بخش مسئول تولید نطق است. این یافته ها، به رابطه ی امواج صوتی و امواج الکتریکی تو مغز رمز دارند. از طرفی تقریبا کامل این امواج به یکی از ابعاد نوروفیزیولوژی مرتبط با زبان به نام رمزگشایی انتشار نغمه رمز دارند. می دانیم زبان داخل نبود صوت بی آرامی وجود دارد بخاطر مثال وقتی مطلبی می خوانیم یا از کلمات خلال فکر استفاده می کنیم، از زبان استفاده می کنیم؛ اما این حقیقت ساده، پرسش های ذیل را مطرح می کند؟ وقتی بدون گستردن صدا از زبان استفاده می کنیم چه اتفاقی برای امواج الکتریکی داخل مغز رخ می دهد؟

گروهی از دانشمندان از داده های جراحی در حالت هشیاری بخاطر پژوهش خود و پاسخ به سئوال های فوق استعمال کردند. با این گونه امکان تهییج و تحلیل فعالیت الکتروفیزیولوژی بیماران حیات دارد؛ ولی چالش هایی مثل شکنندگی قد ها و مشارکت بیمار داخل شرایط احساسی سخت، این پژوهش را دشوار می سازند.

بخاطر شهید جراحی که قلمرو ی کرتکس را برای حذف غده برش می زند، در موارد خاص نمی تواند پیش دماغ بطی ء برش بافت مغزی در شبکه ی خشمناک یا حجم ادراکی و شناختی ناتندرست اختلال ایجاد می درنگ خواه نه. به همین دلیل بخاطر به حداقل رساندن آسیب ها، بیمار بیهوش می شود تا برش برای دسترسی به منطقه ی جراحی ادا شود، سپس جراح مدت کوتاهی به اندازه ی ده الی بیست دقیقه مریض را بوسیله هوش می آورد و از او می خواهد وظایف ساده ای را ایفا دهد که نیازمند کاربرد از کرتکس هستند.

جراح در لمحه عمل، کرتکس مریض را ازطریق الکترودهایی کوچک تحریک می بطی ء این الکترودها هیچگاه دردی را القا نمی کنند زیرا هیچ گیرنده ی دردی در مغز وجود ندارد. اگر تهییج الکتریکی تو جزء مشخصی از کرتکس با عملکرد مقرری ای فاحش تداخل داشته باشد، جراح خبردار می شود برش بخشی از کرتکس می تواند منجر به آسیب بوسیله بیمار شود و در نهایت موضع دیگری را برای جراحی گزینش می درنگ.

از طرفی ناخوش با این متد به شانسی دوباره می رسد که احتمال دستیابی بوسیله آن با روش های دیگر کم است و از سویی پژوهشگرها می توانند عملکرد عدد او را بررسی کنند و بوسیله داده های مهمی برسند. از شانزده بیمار التماس شد، جملاتی را با صدای بلند به صورت کلمات جداگانه یا جملات تمام پیش روی کنند. سپس شکل امواج صوتی با شکل امواج الکتریکی قلمرو ی بروکا مقایسه شد. نتیجه، همبستگی بین امواج بود که البته دور از خواهش نبود.

مرحله ی دوم احساساتی تر بود. از بیماران دوباره درخواست شد جملات را بخوانند با این مغایرت که این بار بی لحن این فرمان را ارتکاب دهند. بعد لباس امواج صوتی با لباس امواج الکتریکی ناحیه ی بروکا مقایسه شدند. موافق یافته ها شکل امواج صوتی بایگانی شده در ناحیه ی غیرآکوستیک مغز خلال قرائت بی صدا، مشابه لباس امواج صوتی مکانیکی هوایی است که طی قرائت صدادار تولید می شوند. درنتیجه هر دو جنس موج تماس ی معاشرت با یکدیگر دارند. روابط و همبستگی این دو گروه از امواج مدال می دهد، صوت نقش مهمی در فرایند پردازش زبان ایفا می درنگ.مقاله های مرتبط:آیا آموزش مغز واقعا مؤثر است؟زبان چگونه روی مغز اثر می گذارد؟

از رابطه ی بین امواج الکتریکی و امواج صوتی می نبوغ بوسیله قطعه ی گمشده ی پازل خواه همان کد الکتریکی رسید که در غیاب صوت ابداع می شود. این کد می تواند زمینه ساز کشف پی زبانی انسان شود. درکنار این استیناف سؤال های دیگری مطرح می شود. برای شهید فعالیت الکتریکی در شبکه ی زبانی اشخاصی که از بدو تولد قادر بوسیله گوش دادن اصوات نبودند چگونه است؟ آیا می توان از اطلاعات مغز برای دسترسی به تفکر زبانی بیماران زبان پریشی کاربرد کرد که تکلم آن ها آسیب دیده است؟ آیا می توان بوسیله درک بهتری از کلمه بوسیله حکم رفته تو رویاپردازی خواه بیمارانی رسید که درون وضعیت مال اندیشی ناچیز راحتی دارند؟ و آیا به طور طاسی این اکتشافات می توانند بوسیله اقدامات غیراخلاقی برای حصول افکار بینجامند؟

این منبع که جزء یدکی از ارتباطات انسان ازطریق امواج نتیجه می شود، تصادفی تراشیدن. امواج یکی از دقیق ترین سیستم های ارتباطی هستند بمنظور عاری نیاز بوسیله دگرگونی ساختار و اختلاط دو موجودیت بوسیله تبادل معلومات بین آن ها می پردازند. پژوهش های آینده به سئوال های زبر پاسخ خواهند انصاف.بیشتر بخوانید:گربه ها می توانند ویروس کرونا را بوسیله یکدیگر منتقل کنندردپای نئاندرتال ها در موارد قطعی بلای ناگهانی کرونارئیس جمهور: ایران آمادگی دارد برای تولید واکسن کرونا با چین باهم اتحاد کردن کندغافل گیری دانشمندان از نتایج وارسی ای گسترده درباره موارد ابتلا بوسیله ویروس کرونا در هندشناسایی واریانت های ژنی مرتبط با چپ دست بودن در معاینه ای بزرگ
  • ۹۹/۰۷/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی